Min bästa ridtur på Vanessa någonsin!

när jag kom hem från skolan idag så va det för varmt för att rida så jag låg bara och sola i flera timmar. Lite senare på kvällen så skulle jag rida både knoppen och vanessa med jag struntade i knoppen idag för jag orkade inte helt enkelt ;( Så efter vi hade ätit så gick jag och mamma ut och mockade + tog in pållarna :)

Blev att jag red Vanessa idag :D innan när hon va igångsatt så höll hon alltid på att sparka så fort man kom med sadelen och sen höll hon altid på att slänga med huvudet när man skulle tränsa så man flög som en liten vante. Hon har ävet slått upp sitt huvud riktigt hårt i taket 2 ggr :(

MEN,  nu är det såhär att jag har skaffat en helt ny sadel till henne+ett helt nytt träns med remontnosgrimma som sitter där hästen inte har några tänder. Ända sen första gången jag tränsade henne så har hon alltid slått med huvudet och grejja med tänderna så fort man spännde nosgrimman men nu när jag kom fram med detta tränset så stog hon stilla och anällt som ett litet lamm :')  gapade direkt och det va inga problem med att spänna + att hon bet inte på bettet eller slog med huvet under hela ridpasset :D med det nya sadelen gick det lika bra:D sparkade inte alls :O inga problem med ridningen idag hiheller för den delen! gick rakt fram i ett bra tempo med öronen spetsade fram. kunde tom jobba med henne lite i munnen och jobba med benen :) 

idag va det nog den första gången jag och Vanessa kändes som "ett" <3
älskar min fina pålle mest i hela världen! Kan inte fatta att just jag har henne :') <3





Kommentera här och gör mig glad

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0